Betöltés...
2011. febr. 6.

Kutyául érzem magam!

Ilyenkor szokták ismerőseim erősen fogni a fejüket. Ők egészen pontosan tudják, messze nem arról van szó, hogy bármi bajom lenne, hanem egy egészen más jelenségről.

Igen hosszú ideje van különböző számú kutyám, akiktől rengeteget tanultam eddig. A legfontosabb tanításaik között tartom számon az emberben lakó szándék érzékelését.

Mondhatod, ez lehet jó szándék, rossz szándék, önmagában még nem jelent semmit. Igen ám, de még senki nem magyarázta meg, mitől van az: néha a kutyák a jó szándékú emberre is igen negatívan reagálnak. Bár lehet, ez csak jó szándékúnak gondolt...

Elárulok egy nagy titkot: a kutyák a világ legveszélyesebb országában élnek lelkileg. Ez az ország a valóságban nem létezik. Eddig egy könyv írt róla. Bár nagyon sokszor elolvastam, mégis a legutolsó belelapozás világította meg elmémet - egyetlen mondatával.

Nem húzom az idegeidet tovább. A könyv: Szathmári Sándor Kazohínia c. alkotása. Sokáig betiltott, elhallgatott írás. Gyanítom, ma már kevesen értik kissé régies stílusával a nem rendszeresen olvasók közül. A mondat viszont rendkívül aktuális:

„Kazohinia annyi, mint az emberi lét tiszta valóságát ismerők országa.”

A kutyák szempontjából ebből csak egyetlen szó marad ki: az emberi.

Miért is jutott eszembe pont erről elmélkedni? Úgysem hiszitek el elsőre, de a spam üzenetek témája váltotta ki. Hogyan jön a spam a kutyákhoz és a lét tiszta valóságához?

Végtelenül egyszerű. Eddig akiket spam üzenetekről láttam nyilatkozni két óriási hibát követtek el:
  1. Alapból spamnek minősítették azt az üzenetet is, ami igazából nem volt más, mint bemutatkozó levél. Tették ezt akkor is, ha nekik tetsző, számukra fontos információ érkezett.
  2. Minden esetben ott volt a háttérben egy szándék. Nem, nem segítő szándék, amivel esetleg más módszer felé irányították volna a levél küldőjét. Hanem az a szándék, amikor valaki magát, saját módszerét próbálja a másik ember és módszer felé emelni. És persze minden esetben ott ült az önreklám apró ördöge.
Persze a saját stílusomban azonnal bejött a kutya, felborzolódott a hátam. (Más kérdés: soha, senkinek nem fogom elhinni, hogy feltette az oldalát a netre és azonnal keresetté vált egyéni figyelemfelkeltés nélkül. Sok kezdő weboldal tulajdonos és ismert oldalak tulajdonosai egybehangzó véleménye is ez.)

Itt jön még egy igazán fontos kérdés: a mások elfogadása és a tolerancia. A hivatalos vélekedés ellenére ez nem a másság elfogadását jelenti elsősorban. A másik elfogadása, helyzetének, látásmódjának felismerése elengedhetetlen a jó együttműködésből. Legyen szó akár hétköznapi emberi kapcsolatról, munkakapcsolatról, szerelemről, házasságról. Jólétünk és jól létünk egyaránt függ ettől.

Pontosítom a könyv szavaival: „Kazo az a tiszta értelem, ami matematikai egyenesben és világosságban látja maga előtt, hogy mikor hogyan kell tennie, hogy a társadalmon keresztül az egyén a lehető legnagyobb jólétet és kényelmet érje el.”

Igen, kicsit talán úgy tűnhet, messzire kanyarodtunk. Hidd el, szerintem még csak elkezdtünk közeledni a lényeghez...

1 megjegyzés:

  1. Az állatoktól, és leginkább a kutyától, én is sokat tanultam már, sőt, sok energiát merítettem belőlük. Minden kutyám, hamarabb érezte, és jobban alkalmazkodott hangulatom romlásához,vagy javulásához, mint az emberi környezetem!Őket nem lehet becsapni, és nem kell kételkedni felénk sugárzó érzéseikben. Gyakran mondom én is, hogy tanulnunk kéne "kutyául"! Nem tudom, hogy a bejegyzés minden részletét jól értelmeztem-e, de nekem ez jutott eszembe!

    VálaszTörlés

A megjegyzések moderáltak, így nem jelennek meg azonnal.

 
Fel