Tervező kérdése:
Cégemnek szerződést ajánlottak. Arra lennék kíváncsi, hogyan tudhatnám már előre, mire számíthatok az ajánlattevőtől? Ajánlata vonzó, de már előfordult, hogy nem fizető megrendelő miatt kényelmetlen helyzetbe kerültünk.
Válasz: a mai helyzet valóban olyan, hogy megállapodás előtt mindenképp érdemes megnézni elsősorban a szerződni kívánó cég adatait. A cégbírósági adatokon túl már több helyen elérhetők az eddigi fizetőkészségre, esetleges adóhivatali, vagy más eljárásokra vonatkozóan.
A hivatalos tudnivalókon kívül fontos tisztában lenni azzal is, milyen személyiség és milyen érzelmi típusba tartozik a másik fél.
A személyiség típusok megismerése, felismerése előtanulmányokat igényel, de az adott helyzetben az érzelmi típus sokkal könnyebben mérhető fel. Egészen biztos, hogy vezető beosztásban nem minden érzelmi típus fordul elő.
Emiatt érdemes egy kicsit beszélgetni a szerződni kívánó féllel arról, tulajdonképpen mit is takar a kínálatod, miért fontos és komoly, mitől különleges, miért kényelmes, milyen észérvek szólnak mellette. Már az is sokat elárul: melyik ponton kapcsolódik a témához?
A másik kérdés, hogyan próbál együttműködésre bírni? Próbálja kínálatod leértékelni, téged elbizonytalanítani a számára előnyösebb feltételekért? Kritizál? Nyíltan leszól egyes részleteket? Észérvekkel apellál és elfogadja az érveidet?
Jegyzeteld fel, mit vettél ezekből észre és tartottál fontosnak a beszélgetés során! Mivel egy szerződés nem az első megbeszélésnél szokott megköttetni, ezzel a jegyzettel jelentkezz vissza a további válaszainkért.
Ha az is érdekel, hogyan lehet már ránézésre is nagyjából felmérni az embereket, mit mutat az öltözködés, a beszédstílus, a gesztusok, látogass el a Teamtuning júniusi emberismereti tréningjére!
Cégemnek szerződést ajánlottak. Arra lennék kíváncsi, hogyan tudhatnám már előre, mire számíthatok az ajánlattevőtől? Ajánlata vonzó, de már előfordult, hogy nem fizető megrendelő miatt kényelmetlen helyzetbe kerültünk.
Válasz: a mai helyzet valóban olyan, hogy megállapodás előtt mindenképp érdemes megnézni elsősorban a szerződni kívánó cég adatait. A cégbírósági adatokon túl már több helyen elérhetők az eddigi fizetőkészségre, esetleges adóhivatali, vagy más eljárásokra vonatkozóan.
A hivatalos tudnivalókon kívül fontos tisztában lenni azzal is, milyen személyiség és milyen érzelmi típusba tartozik a másik fél.
A személyiség típusok megismerése, felismerése előtanulmányokat igényel, de az adott helyzetben az érzelmi típus sokkal könnyebben mérhető fel. Egészen biztos, hogy vezető beosztásban nem minden érzelmi típus fordul elő.
Emiatt érdemes egy kicsit beszélgetni a szerződni kívánó féllel arról, tulajdonképpen mit is takar a kínálatod, miért fontos és komoly, mitől különleges, miért kényelmes, milyen észérvek szólnak mellette. Már az is sokat elárul: melyik ponton kapcsolódik a témához?
A másik kérdés, hogyan próbál együttműködésre bírni? Próbálja kínálatod leértékelni, téged elbizonytalanítani a számára előnyösebb feltételekért? Kritizál? Nyíltan leszól egyes részleteket? Észérvekkel apellál és elfogadja az érveidet?
Jegyzeteld fel, mit vettél ezekből észre és tartottál fontosnak a beszélgetés során! Mivel egy szerződés nem az első megbeszélésnél szokott megköttetni, ezzel a jegyzettel jelentkezz vissza a további válaszainkért.
Ha az is érdekel, hogyan lehet már ránézésre is nagyjából felmérni az embereket, mit mutat az öltözködés, a beszédstílus, a gesztusok, látogass el a Teamtuning júniusi emberismereti tréningjére!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
A megjegyzések moderáltak, így nem jelennek meg azonnal.